Altatás, alvás

Hogyan aludjatok nyugodtan éjjel?
Babaközelben

Hol aludjon a baba? Milyen ágyat vegyünk neki? Mire figyeljek és mi segít altatáskor?
Kutatások szerint, azoknak az édesanyáknak, akik éjszakai műszakban dolgoznak, nyugtalanabbak a gyermekeik, mint azoknak, akik nappal dolgoznak és az éjjelt otthon töltik. Egyértelmű tehát, hogy az éjszakai gondoskodás kimondottan fontos a kisgyermekes családokban. 
Nagyon meg tudja könnyíteni ezt a tudatos figyelmet éjjel, ha közös ágyban, összetolt ágyban vagy közös plusz matracon alszunk.  A baba altatási, a család alvási megoldásai, lehetőségei  nagyon változatosak.
A testközelség a baba számára éjjel is elengedhetetlen, sőt kiemelkedően jelentőségű.
A babáknak az elalváshoz segítségre van szükségük. Altassuk őket, amíg igényük van rá: hordozóeszközben, énekelve, simogatva, ringatva, szoptatva és akár ezek kombinációjával.

Míg a baba alvásciklusa 45 perc, addig egy felnőtté 1,5 óra. Éjjel 45 percenként megébredhet a pici, de ha az éjszakát is együtt töltjük velük az alvásciklusunk is összehangolódik. Az éjjeli szoptatás  megtörténhet akár ébredés nélkül, így a visszaaltatással és a visszaalvással sem lehet gondunk.
Együtt szunyókálva az anya vagy a szülők állandó és élő légzésfigyelői a babának.

Minden, ami a babának, jó az édesanyjának is jó. Ha a baba jól és nyugodtan tölti az éjszakáját, az édesanyjának is nyugodt és pihentető éjszakája lehet. Az édesanyák a szülés után hihetetlenül sok erőt kapnak. Szinte emberfeletti képességeik lesznek, hogy ezt a sokszor embertpróbáló időszakot átvészeljék. A kialvatlanság viszont nagyon gyorsan felemészti ezt a sok plusz energiát. Fontos, hogy olyan éjszakai alvási megoldást találjunk, hogy hosszú távon biztosított legyen a pihenésünk.

A téma iránt érdeklődőknek ajánljuk Dr. William Sears: Éjszakai gondoskodás című könyv tanulmányozását.